More

    Polar voegt Kracht Zones toe aan Flow Workouts

    Zojuist aangekondigd: In Polar Flow kan je vanaf nu Hardloop en Fiets wattage gebruiken als doelzones in een workout. De aankondiging heeft het voornamelijk over het vlaggeschip de Vantage V2, maar het lijkt dat het in ieder geval ook werkt op de Grit X.

    Met de Flow Web service kan je een gedetailleerd plan maken gebaseerd op je trainingsdoelen. En nadat je je horloge heb gesynchroniseerd krijg je de begeleiding om in de juiste zones te trainen gedurende je sessies.

    Ik heb dit even snel geprobeerd en het is super eenvoudig. Het maken van een sessie en de stappen of fases, met herhalingen spreekt voor zich. Met de bandbreedte schuif onder de zones kan je aangeven waar je wilt zitten.

    Mijn kleine test sessie. Ik heb dit uiteraard niet echt uitgevoerd. Ik houd van mijn benen.

    Op de Grit X werkt het dus ook en die heb ik hier liggen dus gelijk getest met bovenstaand voorbeeld:

    Ik ga nu niet uitleggen wat de voordelen zijn van Power/Wattage gebaseerd trainen daarover is genoeg op het internet te vinden door veel geschiktere coaches. De ‘Power Zones’ werken op basis van je MAP. Je Maximale Aerobische Power. Dit getal is wat je normaliter slechts enkele minuten vol kan houden. Het is de laagste intensiteit waar je lichaam je maximale VO2 Max bereikt. Je kan je MAP terug vinden in je Polar Flow instellingen. Flow knipt je MAP dan op in vijf zones:

    Zone 5> 115%
    Zone 4100-114%
    Zone 385-99%
    Zone 270-84%
    Zone 155-69%

    Meer informatie over het Hoe en Wat in de aankondiging zelf. Zeker even het lezen waard!

    Laatste Artikelen

    Gerelateerd

    LAAT EEN REACTIE ACHTER

    Vul alstublieft uw commentaar in!
    Vul hier uw naam in