More

    De nieuwe Fara F/AR All-Road Bike

    Het Noorse fietsmerk Fara Cycling heeft zojuist nieuwe F/AR All-Road fiets in het wild losgelaten. Deze fiets is geïnspireerd op Fara’s “The Oslo Project” (meer hierover verderop). Maar het meest opvallende is dat ze als eerste merk het frame en de frametassen tegelijkertijd hebben ontwikkelt. Samen met Roswheel en met speciale mounts van Fidlock werken ze perfect samen met het frame. Dus, of het nu gaat om je dagelijkse rit naar werk of je volgende avontuur ver van de gebaande paden. Je hoeft in ieder geval niet te zoeken naar welke tassenset goed past.

    Door de fiets van de grond op opnieuw te ontwerpen realiseerde Fara zich dat ze een gouden kans hadden om de integratie van de frametas naar een nieuw niveau te tillen. Dit is gelukt door als eerste framebouwer tegelijkertijd zowel het frame als de tassen te ontwikkelen. Dit resulteerde in geïntegreerde, verborgen frametasbevestigingen die schade aan het frame voorkomen en makkelijk te bevestigen zijn. Door te vertrouwen op de Fidlock-bevestigingen is het tassensysteem, inclusief een frame-, stuur- en zadeltas, eenvoudig te gebruiken. Door deze manier van productontwikkeling presteren de tassen optimaal en zijn ze rijkelijk bedeeld met allerlei handige eigenschappen.

    Andere kenmerken die dit frame meer dan veerkrachtig genoeg maken voor elk wegdek is een framebeschermer die het frame steenslagvrij houdt op steile afdalingen en de meest uitdagende off-road trails. Fara’s eigen spatborden zorgen er daarnaast voor dat je moeiteloos het juiste spatbord vindt voor op de fiets.

    Kenmerken en specificaties

    • Frame constructie: Koolstofvezel
    • Voorvork: Koolstofvezel
    • Frame gewicht: 980 gram (maat M)
    • Ideale wielmaat: 32 tot 35 mm 700c wielen
    • Maximale wielmaat: 28c slicks of 32 mm met laag profiel
    • Maximale wielmaat met Fara’s spatborden: 35 mm
    • Geïntegreerde frametas bevestigingen
    • Geïntegreerde onopvallende spatbord mounts voor Fara’s spatborden
    • Bidonhouders te monteren aan de zitbuis en zowel op als onder de onderbuis
    • Bentotas mounts op de bovenbuis
    • Mounts voor VersaCage op de voorvork
    • Flat Mount schijfremmen: 140 mm voor en 160 mm achter met adapter
    • Geïntegreerde remkabels voor (door de vork) en achter (door de balhoofdbuis)
    • Geïntegreerde derailleurbehuizing voor en achter (ingang bij de balhoofdbuis)
    • 1.5” TOKEN S-box kabeldoos voor interne bekabeling
    • 27,2 mm ronde zadelpen, universeel met externe klem
    • 100 mm en 142 mm 12 mm steekassen
    • BB386 bracket standaard

    En de geometrie:

    The Oslo Project

    Het project van FARA is bedoeld om fietsen te ontwikkelen die ideaal zijn rond hun thuisbasis: Oslo. Met kenmerkende mixed surface fietstochten welke asfalt en grind combineren en de “Marka” bossen rondom hun stad doorkruisen. De fietsen in uit het Oslo project zijn dus gemaakt voor de weg, grind, gravel, etc. Een stukje racefiets ontmoet Cyclocross.

    De laatste info kan je vinden op de FARA Cycling website.

    Laatste Artikelen

    Gerelateerd

    LAAT EEN REACTIE ACHTER

    Vul alstublieft uw commentaar in!
    Vul hier uw naam in